joi, 19 ianuarie 2012

Un autobuz numit relaxare

        Mersul cu autobuzul urban are farmecul lui.
        Daca -ti place rutina cotidiana a asteptarii sosirii vehiculului multasteptat, vei vedea ca sunetul si culoarea strazii ofera aspecte inedite .Periplul meu incepe zilnic la ora 9 sau 10 si la acele momente trecatorii nu au pasul tocmai grabit ,ci usor ademenit de vreo vitrina cu reduceri sau de o conversatie cu un  cunoscut .De cele mai multe ori, oamenii merg spre centru ,au spinarea usor incovoiata de treaba urgenta de rezolvat ,de posibila lunga coada la care se vor aseza ,de dileme si viitoare esecuri. In sfarsit,vine 3-ul ce ma duce la munca .Mai de dimineata, forfoteala elevilor e acompaniata de zumzete ,conversatii matinale prelungi intre colegi ce se intalnesc peste doua statii ,mici dispute intre tineri si eventualele persoane varstnice agasate de cantece ,replici indraznete si eventuale obraznicii adolescentine .La ora mea de calatorie, lucrurile sunt mai asezate ,se poate asculta in liniste fie buletinul de stiri preferat al soferului  ,fie buletinul de stiri al opiniei publice .Acum auzi cat mai e intretinerea in diferite cartiere  ,unde se mai fac concedieri ,unde sunt strazi in santier, barfe noi si vechi despre primar si alte notabilitati, ce malpraxis s-a mai intamplat la spital sau povestea inflorita a unui accident auto .La intoarcere ,mult dupa pranz ,de obicei  autobuzul e mai gol, putinii calatori sunt fie elevi ,fie rataciti in trnzitia orasului  .Calatoria acum e mai degraba relaxanta ,am timp si chef sa privesc dincolo de fereastra peisaje arhicunoscute  ,sa -mi regasesc suflul pentru a parcurge momentul al doilea al zilei,pasul meu e mai usor la sosire  ,sunt descarcata de tensiunea profesionala .Am descoperit ca de la serviciu pana acasa am timp sa ma calmez dupa eventuale incidente ,ma eliberez de frustrari si resentimente ,aman razbunari si linsari ,ingrop securea micilor batalii .
      Probabil ca atunci cand imi voi lua carnet de sofer si voi parcurge aceeasi distanta cu masina ce ma asteapta in fata blocului  ma voi reincarca cu destula energie negativa care imi va aduce regretul ca am abandonat calatoria cu autobuzul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu