luni, 9 ianuarie 2012

Hainele noastre cele de toate zilele

       Hainele noastre ofera privirilor celorlalti (dar si propriilor nostri ochi ) masura atentiei, a respectului, a autocunoasterii de sine ,a aspiratiilor noastre ,a dorintei noastre de a opri timpul in loc.
      Grija de a defini situatiile de viata in care  suntem pusi (casual/obisnuita ,oficiala,sport,standard ) ar trebui sa ne atraga atentia sa nu aparem in blugi la o sedinta cu superiorii,in trening la o sedinta cu parintii sau in bluza sclipicioasa la meciul de fotbal al copilului.B. imi zice ca in Occident e trendy sa asculti concerte simandicoase in blugi si tolanit pe iarba.Ma gandesc totusi  ca saptamana trecuta cand am vazut la Opera "Traviata" de Verdi mai mult respect cereau costumele elegante decat cardiganurile caratoare de sacose de la piata..Nu e o lume a aparentelor ci ,cred eu,o forma de respect fata de actul de cultura gustat colectiv, iar atentia acordata potrivirii hainelor arata ca nu ne  traim  viata de-a valma ci constientizam diversitatea momentelor.
      Cat de potrivite ne sunt hainele pe care am ales sa le purtam?Alocam ceva minute oglinzii,revistelor de moda  ,parerilor apropiatilor  ,,cantarului, barfelor colegilor sau ne alegem hainele cu ochii inchisi? Argumentul "port ceva confortabil" dovedeste comoditate si incremenirea cu anii intr-un tipar defazat
     .Ce mesaj vreau sa transmit la nivelul vestimentar?Ca nu-mi recunosc varsta si ma asociez unei adolescente perpetue cu haine dezvelitoare  ,ca ma rusinez cu tineretea mea si grabesc trecerea timpului spre hainele pensiei,ca am esuat lamentabil intr-un stil vestimentar nu clasic ci depasit,anost,ca port haine cu acelasi croi care creeaza impresia celorlalti ca ceasul meu s-a oprit in loc???
    Arata-mi ce haine porti si -ti voi spune ce aspiratii ai! Ati observat ca oamenii care primesc functii de conducere isi schimba garderoba? Intuitiv ei asociaza  noul rol social cu o nevoie de schimbare exterioara.Haina face pe om   , iar orice sef stie ca o tinuta superioara precedentei arata subalternilor ca statutul nou nu e o pura intamplare sau o greseala.
    In sfarsit ,omul face stilul dar si invers.Nu conteaza numai calitatea hainei,croiul potrivit cat si atitudinea asociata acestora,stilul prin care iesi din anonimatul unei incaperi ,al strazii. Acum asociem cu buna stiinta la fel de bunele maniere la niste haine care sunt ca o carte de vizita in fata unor necunoscuti sau care demonstreaza prietenilor ca au ce admira sau tie ca e fenomenal de cate ori te poti recrea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu