vineri, 6 ianuarie 2012

Vreau să fiu Hernando Cortez!

     E vacanță, au trecut sarbatorile de iarna și mai e destul timp pana la noul start. Încerc timidă și un pic timorată singurul joc care ma apropie de calculator: conQUIZtador. Ultima dată cand am incercat experiența aceasta am oferit un spectacol de neuitat celor din jur: mă agitam, țipam, vorbeam cu interlocutori imaginari, traiam intens puținele victorii, incercam sa memorez cu voce tare raspunsurile redundante și ma făceam una cu scaunul cand eram înfrantă de dușmani mai informați decat mine. Atunci monitorul devenea treptat dușmanul meu, iar butoanele alfanumerice ma trădau periodic.   
      Acestea fiind zise și trăite, in seara aceasta m-am apropiat destul de rezervată de campul de bătaie unde simțisem de destule ori gustul amar al înfrangerii umilitoare.
      Am totuși o seară bună, sunt inspirată și ma bucur în voie de spectacolul oferit. Privesc cu luare-aminte numele beligeranților și incerc indarjită să descopăr sexul, varsta, temperamentul și cunoștințele de ... gramatică. Pentru că, dragii mei, e greu să-ți dai seama de feminitatea/masculinitatea adversarului dacă se numește "darto, danibun, cala de nea". Oare cifrele alăturate numelor înseamnă varsta(Oana16, dar și Ella6), poate numarul preferat(yonell3) , poate numarul de la pantof(daniel45), poate numarul kilogramelor(john114). Dar despre temperament, ce să mai vorbim?! Odată înfranți sau învingatori, mulți folosesc chat-ul pentru a-și expune sentimentele/emoțiile/parți ale corpului/blasfemii/catalogări injurioase/imperative "prietenești" de trimitere spre carte/abordări sexualiste,rasiste,etc. Tot în chat vizualizez intre intrebările ce curg vioi pseudoconversații voit amicale în care cratima, virgula și semnele întrebării și exclamării sunt asasinate premeditat într-o veselie.
     Dintr-o altă abordare mă bucur de frumusețea jocului și, ca să nu par Gică-contra, sunt impresionată de cultura nu știu cat de generală cat mai ales de cultura concursului: numărul mare de participări duce la o recunoaștere rapidă a informațiilor corecte și la stăpanirea aparentă a unor domenii ale cunoașterii atat de variate și de dificile. Este un argument prin care i-aș incuraja pe copii, pe tineri și pe adulții cu timp liber și puțină autosuficiență să frecventeze asiduu aceasta cale informațională.
     Satisfacția este asigurată: vrei o asigurare rapidă și la obiect ca ești informat/luminița care palpaie pe răspunsul tău corect-yes! Vrei adrenalină și pulsul mărit/secunde puține pentru un răspuns corect-yes! Vrei razboi de cucerire și muniția potrivită/toata țara are culoarea ta-yes!(baiatul meu Dorian ma apostrofează:"rata mortalității la acest concurs e in creștere". Voi ce părere aveți?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu