miercuri, 18 ianuarie 2012

Exercitiu de prietenie

         N-am avut niciodata noroc de prietene .In patru decenii de viata pot numara pe degetele de la o mana pe cele cu care am tesut compatibilitati de orice fel. Habar n-am de ce,nu caut dinadins raspunsuri, doar constat. M-am obisnuit asa: o singurateca sociabila,o vorbareata ce e atenta sa nu devina penibila monopolizand discutiile in incercarea de a se face auzita.
         Prima prietena adevarata am gasit-o in adolescenta :mai mica cu un an,locuiam in acelasi camin scolar,aveam aliante spirituale, gandeam la fel  ,ocrotite de acelasi mentor ce ne dadea abonamentul lui de la Ateneu unde mergeam la concertele educative, sfatuindu-ne in iubirile noastre ,ajutandu-ne la scoala...Am continuat prietenia si dupa aceea ;in facultate de cateva ori am innoptat in casa ei de femeie proaspat casatorita ,i-am ascultat jeluirile despre soacra"poama acra" ,mai tarziu m-a salvat cu un sfat ,apoi intalnirile au fost din ce in ce mai rare pana au disparut cu totul...Preocupate sa ne traim vietile complicate ne-am dat uitarii  ...Acum vreo 2 ani o colega de la camin m-a gasit de revelion la telefon si mi-a dat nr celeilalte ,al prietenei mele  .N-am gasit acul in carul cu fan,nr era gresit .A mai trecut un an...un telefon in miez de zi oarecare :"Ghiceste ,cine e la telefon ?",n-am ghicit ,"Eu"(ea), bucurie ,mirare, graba de a povesti ,nevoia de a auzi ,de a vedea, promisiuni repezi de revedere ,cv-uri incomplete ,mici taceri.. .A mai fost apoi un telefon amanat de programul ei extrem de incarcat de femeie cu o cariera plina de evenimente ,raspunsuri grabite ,o invitatie a mea de a ne vedea in orasul meu prin care ea trecea in periplul peste granita. ..nimic...
        Vara acesta :incerc sa realizez un proiect dorit de multa vreme ,apelez la prietena mea pentru un sfat de specialitate ,raspuns vag ,apelez la un alt ajutor care ma asigura ca stie persoana potrivita care sa ma ajute prin functia pe care o ocupa. ..da un telefon si  ,ati ghicit ,.la capatul celalalt era ,da ,prietena mea din liceu.. .Proiectul e in derulare cu ajutor neutru de la niste oameni bine intentionati ,dar mi-am pierdut pentru a doua oara prietena de altadata.
        N-am avut niciodata noroc de prietene.

Un comentariu: