marți, 14 februarie 2012

Romania, ma iubesti?

           Trebuie sa-ti marturisesc ca am fost o "romanca cuminte"cat am putut eu de bine.
           In vremuri demult  apuse  recunosc n-am visat ca vom fi liberi de Ceausescu si mi-a venit in gand sa te parasesc pentru o tara nu neaparat mai frumoasa cat mai libera.
           Dupa revolutie, in '90, cand am petrecut  o noapte in Piata Universitatii, am fost cam egoista si-mi doream binele meu, nu si  pe al tau care fusesei violata de minerii lui Iliescu.  
           Pe urma,  cand la conducerea ta s-au perindat conducatori care mai de care, m-am tot intrebat de unde mama naibii i-ai scos ca nu ma recunosteam in ceea ce ei imi ofereau: insulte, indiferenta, imoralitate.
           Tu m-ai obligat prin ereditate si imitatie sociala sa ma las patrunsa de spiritul oriental defetist si limitat care mi-a blocat  zarile,  m-a inchis intr-o capcana poleita cu patriotism desuet. Am ramas aici ca sa salvez ce? sau pe cine? si unde e locul pentru soclul statuiei?
           Tu m-ai mintit atatia ani ca a fi roman e un lucru nu firesc,  daca nu vrei sa fii apatrid, ci minunat, deoarece e o experienta benefica sa-mi cresc copilul in tara parintilor si bunicilor lui. Si-acum ma gandesc disperata ce sfat sa-i dau in alegerea unei profesii care sa-l faca somer!
           M-ai inconjurat de oameni rai, egoisti, lenesi, ridicoli in aspiratiile lor materialiste dupa principiile carora am fost nevoita sa-mi traiesc viata.Daca ei sunt urmasii dacilor si romanilor, poate ca in cartea de istorie trebuie sa-l pastram numai pe Tepes.
           Eu ti-am oferit toata viata mea de pana acum, am avut incredere in scolile tale pe care le-am urmat eu si toti ai mei, muncesc aici de un sfert de secol, imi platesc impozitele si cand ti-a fost greu ti-am dat 25% din salariul meu. Tu ce-ai facut pentru mine?
          

Un comentariu:

  1. Se spune ca inainte de a te intreba ce face tara pentru tine trebuie sa te gandesti la ce ai facut tu pentru ea. Ei bine acest exercitiu al dumneavoastra de a reflecta asupra ,,ajutorului" dat tarii si nevoilor sale releva adevarata natura sa traiului in Romania.

    RăspundețiȘtergere