sâmbătă, 4 februarie 2012

A cumpara sau a nu cumpara,aceasta-i intrebarea

       Un personaj cu care ar trebui sa se faca bancuri este specia vanzatoarelor .Exista atatea tipologii si subtipologii cate magazine sunt .Dar, pentru ca nu pot vorbi despre toate,  ma rezum la cateva, ,mai precis la cele cu care ma intalnesc zilnic.
       Intr-o ordine absolut aleatorie o asez pe vanzatoarea din magazinul de cartier .Buna prietena cu patroana de obicei obeza,vanzatoarea ma intampina extrem de politicos cu "bine-ati revenit pe la noi" ,apoi continua lingusitor sa-mi bage in sacosa fel de fel de produse care nu sunt pe lista mea .Vreau salam ma imbie pedepsitor si cu carnati  ,vreau branza lipeste de mine urda sau cascaval astfel incat ma vad nevoita sa  refuz stanjenita , parca scuzandu-ma ca resursele financiare sau gusturile membrilor familiei nu-mi permit sa cumpar ceea ce cu atata bunavointa imi recomanda ea . Periodic sau sezonier o aud laudand legumele si fructele din magazin de parca sunt din gradina/livada personala ("nu vreti si niste rosii de-ale noastre?") sau demonstrandu-mi cata dreptate are .Ma scotea din sarite mai ales momentul de final cand epuizam lista de cumparaturi si ea ma intreba candid:"numai atata doriti?",iar raspunsul meu venea greu ,in soapta rusinata ca nu cheltuiesc mai mult acolo..Odata am provocat-o:i-am cerut ceva ce stiam sigur ca n-are , am insistat , am perseverat in a nu lua ce-mi recomanda ea, am cerut din nou ceva imposibil de gasit  si inca ceva , ,aducand-o in pragul unei crize de nervi deoarece de fecare data ma intorceam spre cel de langa mine si aminteam de un alt magazin din apropiere ( un fel de concurenta)unde vazusem sigur produsul respectiv.N-a mai rezistat si ,exasperata ,a chemat ajutoare ,pe patroana care si-a notat tacticos pe un caiet cerintele mele promitand ca le va aduce...Uitasem de intamplare si la cateva saptamani am intrat din nou in magazinul cu pricina .Localizandu-ma ,prietena noastra se inroseste toata ,lasa sa-i scape din mana maslinele pe care le cantarea si rosteste repede catre mine o tirada in care se amestecau nume de alimente,preturi, date ,reprosuri ,linguseli, toate peste capetele celor prezenti care,evident ,nu intelegeau ce se intampla.M-am relaxat si i-am spus ca aveam nevoie de acele produse deoarece tineam o dieta datorata unei medicamentatii si ca intre timp am terminat tratamentul si deci nu mai am nevoie de ele .A clipit des ,a deschis gura sa mai zica ceva, dar s-a abtinut.M-am abtinut si eu sa-i mai cer lapte de pasare.
      De la aceasta intamplare si de la altele pe care le voi povesti alta data, atunci cand intru intr-un magazin scanez rapid trasaturile vanzatoarei adaptandu-mi limbajul si pretentiile la nivelul de inteligenta pe care il citesc in ochii ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu