vineri, 17 august 2012

Insectar uman

     Intalnesc din ce in ce mai putini oameni interesanti, speciali . Probabil ca asteptarile mele sunt inalte, pretentioase si nu se multumesc cu clisee. Sau poate n-ar mai trebui sa caut neaparat ineditul. Dar ma plictisesc atat de tare.....
     Nu mai vreau sa stau intr-un grup in care discutia e monopolizata de 2-3 indivizi care socotesc motivul intalnirii noastre audierea amintirilor lor dintr-o copilarie sau adolescenta nu foarte indepartate si care au pretentia ca sunt amuzanti , poate chiar exemplari. Toti am trecut prin intamplari mai mult sau mai putin amuzante dar nu  le bagam pe gatul celorlalti din lipsa acuta de subiecte. Cat de egoist sa fii sa nu-ti dai seama ca ceilalti se plictisesc, ar dori si ei sa spuna ceva iar tu nu-i ajuti deloc blocand discutia intr-un punct care-ti convine sau cu care esti obisnuit. Sunt de compatimit astfel de convivi care -si cultiva propria personalitate in spatii publice;frustrarile adunate acasa erup pe terase.
     Nu-mi plac oamenii care vorbesc mai mult de un sfert de ora despre cat de speciali sunt ei si care nu se trezesc din starea de autocontemplare. Am ascultat deunazi o doamna care timp de o ora(!) mi-a vorbit despre cat de minunata era ea cand avea nu stiu ce functie de conducere : amanunte care ma plictiseau, detalii ciudate pe care n-aveam chef sa le contracarez pentru ca impresia generala era de suvoi lingvistic ce cadea peste mine murandu-ma . Ne-am despartit , eu nauca, ea incantata ca mi-a demonstrat ce-a vrut. Zilele urmatoare am evitat-o cu discretie.
      Si mai de evitat sunt cei care dau de inteles despre ei ca sunt atipici, tu iti arati interesul pentru individualitatea lor si apoi descoperi marea dezamagire, o fasaiala de idee pe care au poleit-o bine de tot.Apropo, se poarta azi hobby-uri de sezon si nu esti cool decat daca te echipezi ca atare.
    In sfarsit , nu-mi plac oamenii care vor sa-ti devina familiari cat mai repede posibil. Te tutuiesc din prima, te fac complice la starile sau sentimentele lor, devii brusc posesorul unor secrete de familie, isi barfesc/ironizeaza partenerii de fata, in mijlocul unei discutii se intorc spre tine si-ti povestesc o intamplare intima dar , dupa parerea lor, exemplara.Se poarta acum sa fii cat mai deschis, sa empatizezi musai cu ceilalti, sa nu cumva sa provoci vreo discutie mai controversata pentru ca "nu-i frumos, ne-am adunat aici sa ne simtim bine, nu mai conteaza ca unii mai spun ineptii!".
    Fauna umana este diversa , colorata si "fara numar". La Bruyere ar fi avut despre ce sa scrie, La Fontaine ar fi avut ce sa caricaturizeze. Noroc cu Baiesu al nostru! Traim nu numai in lumea lui Caragiale, dar si in cea a Tantei si a lui Costel!
    


Un comentariu:

  1. Și eu tocmai voiam sa te Invit inte-un alt grup pe Facebook . Al frumoșilor învinși de pe “blogspot”. Ahah nu mai îndrăznesc.

    RăspundețiȘtergere