luni, 12 martie 2012

Flash-uri urbane

       *Sfarsit de iarna...29 februarie.An bisect, deci o zi in plus de trait, de iubit, de urat. Aflu ca demult era obiceiul  ca femeile sa peteasca barbatii . Pana si aici suntem discriminate, acest drept il avem o data la patru ani!
       *Am primit in dar o brosa in forma de ghiocel care imi face o deosebita placere. Parca port in inima si in suflet primavara. Imi place ca atunci cand primesc un dar sa-mi manifest in mod real placerea si observ ca cei care-mi ofera ceva asteapta un cliseu dragalas urmat de o interpretare voit simbolica a darului, astfel incat gestul de a oferi sa para o dovada de profunda afectiune, simpatie. In aceste momente refuz sa intrevad interesele mai mult sau mai putin meschine ce motiveaza totul (si gestul lor de a oferi si al meu de-a primi).
      *Am primit o invitatie" cam" oficiala de-a merge intr-un loc mai simandicos pentru aniversarea Zilei femeii. Lume buna, discursuri ascultate pe jumatate, ochi rotiti peste tot la tinute, la persoane publice ("Nu e nevasta lui...?,  Ba da!, "Asta-i tipa de la tv...?,  Da!). In sfarsit, promisiuni multe, gesturi studiate, conversatii discrete, toate in asteptarea unui moment" inaltator "- cel al mesei. Abia atunci am inteles cuvantul "atarnator". Cucoanele elegante s-au asezat regulamentar la  coada, in directia potrivita, unde cu gesturi sigure asezau felurile de mancare intr-un adevarat Turn Eiffel,  conversatiile s-au micsorat la scuze si urari de apetit sanatos. Ma uitam cum se infuleca la propriu, cum fasoanele elitiste se evaporasera in fata papilelor gustative ce-si cereau impetuos drepturile. .Oameni suntem toti si in egala masura posedam un stomac prin care trec pe langa mancare si ganduri, emotii, decizii nationale... 
      *O alta invitatie, cu aceeasi ocazie, de data aceasta in clasa medie..Lume mai multa,  predominant feminina si feminista deopotriva, cativa masculi rataciti cu scopul precis de-a darui flori si a conduce sarbele. Mancare ca la nunta, dj cu trei ritmuri muzicale(disco-Modern Talking, latino-Michel Telo-Ai se eu te pego, populara-de toate), gospodine infierbantate  puse pe jucat si trait viata din plin, aparte-uri  rare si selecte, prietenii realizate ad-hoc, toate tipurile de barfa de la susoteli la ureche pana la ocheade semnificative catre "victime". Curat paranghelie. nene Iancule!
      *Discutie in autobuz la pranz de 8 martie:
   Soferul( catre o tanara cunoscuta): Si, primisi flori de ziua ta?
   Tanara(usor nervoasa):Da...
   Soferul(insistand):Si unde sunt?
   Ea(mai nervoasa):Le-am aruncat!...
   El(contrariat):Pai de ce?
   Ea(exasperata si  relativ usurata):M-a enervat si l-am batut cu buchetul de flori!
   El(amuzat):Bine i-ai facut!
   Ea(uitandu-se la bratele mele pline de flori):Mda...
       *Cadouri intre colegi de clasa: un baiat le da fetelor alese pentru cadorisire cate un sandwich pretextand ca ele sunt niste mancacioase si le face astfel o placere, ele ii ofera lui o curea pentru pantaloni precizand ca s-au saturat sa-i vada chilotii...
       * Dl Goe postmodernist: ca sa nu mai ramana repetent anul acesta este mutat la un alt liceu...
       In loc de incheiere: e bine ca (mai) traim, nu (mai) conteaza cum. Parol!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu